Otázky a odpovědi - Mladá fronta DNES 2.12.2009


Odpovědi NKÚ na otázky zaslané redaktorem MF Dnes Janem Sůrou 18. listopadu 2009 dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.



1) Jaké čtyři vozy střední třídy budou dodány společností Škoda Auto NKÚ - typ vozu, motorizace, přesná výbava včetně doplňků.

  • typ vozu: ŠKODA SUPERB
  • motorizace: zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l TSI s výkonem 118 kW
  • výbava: Ambition, interiér: EMORY

Vozidla jsou vybavena v souladu s požadavky výběrového řízení:

  • Airbagy pro řidiče a spolujezdce s přitahovači bezpečnostních pásů
  • Boční airbagy vpředu
  • Hlavové airbagy
  • Automatické spínání potkávacích světel při spuštění motoru (denní svícení)
  • Zvuková signalizace při parkování vzadu
  • Bezpečnostní systémy min. ABS, ESP
  • Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
  • Tempomat
  • Přední mlhovky
  • Světlomety xenonové
  • Klimatizace s automatickou regulací min. jednozónová
  • Multifunkční volant výškově a podélně nastavitelný
  • Autorádio
  • Příprava pro telefon Bluetooth bez držáku telefonu
  • Mechanické zabezpečovací zařízení řadící páky
  • Barva metalická tmavá z aktuální nabídky výrobce
  • Interiér v tmavém provedení
  • Výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce s bederními opěrami
  • Čalounění sedadel tmavé v kombinaci látka(umělá kůže)/kůže ev. celokůže
  • Zabudovaný navigační systém s barevným displejem, hlasovým a optickým doporučením trasy
  • Tónovaná boční přední okna vozu v max. povoleném odstínu zatemnění (možná dodatečná úprava ztemnění skel použitím atestované fólie na skla vozidel)
  • Tónovaná boční zadní okna vozu a zadní okno v požadovaném odstínu zatemnění (možná dodatečná úprava ztemnění skel použitím atestované fólie na skla vozidel)
  • Přístrojový panel s displejem pro zobrazování informací z palubního počítače
  • Povinná výbava podle vyhlášky (trojúhelník, lékárnička, sada žárovek)

Zadavatelem bylo připuštěno použití i jiných, kvalitativně a technicky obdobných řešení.

2) Které další společnosti se do soutěže na 4 vozy střední třídy přihlásily?

Nabídky podaly spolu se Škoda auto a.s. následující společnosti:

  • SAMOHÝL AUTO, a.s.
  • INPRO Čáslav, s.r.o.
  • AUTO JAROV, s.r.o.
  • AUTO ŠTĚPÁNEK, a.s.

3) Jaké byly přesné zadávací podmínky - požadavky na vůz? Mohlo tyto požadavky splnit více typů vozů, na rozdíl od předchozí VŘ v loňském roce, kde byly požadavky nastaveny přímo na vozy Škoda Superb?

Pro nákup vozů bylo vypsáno otevřené výběrové řízení. Technické požadavky byly stanoveny způsobem nediskriminačním a byla ověřována splnitelnost podmínek různými výrobci u různých typů vozidel (Mazda, Honda, Toyota a další). Zadavatelem bylo připuštěno použití i jiných, kvalitativně a technicky obdobných řešení. Zadávací podmínky byly stanoveny nediskriminačně, neboť předložena a hodnocena byla i nabídka na dodávku typu vozů VW Passat.

Ve výběrovém řízení pro nabízený automobil byly stanoveny následující podmínky:

  • Musí se jednat o nový automobil
  • Typ automobilu musí být homologován pro provoz na pozemních komunikacích ČR
  • Automobil musí splňovat vybavení vozidel povinnou výbavou dle § 32 vyhl. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v platném znění
  • Automobil musí splňovat emisní normu EURO 5 nebo EURO 4
  • Automobil musí splňovat technické požadavky na automobil (uvedené níže) a požadavky na minimální vybavení automobilu viz. níže.
  • Všechny 4 nové automobily musí být totožné značky, typu a výbavy (barva automobilů nemusí být totožná).

Technické požadavky na automobil:

  • Osobní automobil pro 5 osob
  • Karosérie typu liftback1) nebo sedan (čtyřdveřový nebo pětidveřový)2)
  • Zdvihový objem v rozmezí 1700 až 2500 cm3
  • Počet válců 4
  • Zážehový motor o výkonu min. 110 kW
  • Emise CO2 (kombinovaný provoz) do 170 g/km pro výkon do 120kW; do 200 g/km pro výkon nad 121 kW
  • Spotřeba paliva (kombinovaný provoz) pod 8 l /100 km
  • Rozvor v rozmezí 2700 až 2800 mm
  • Šíře vnitřního prostoru na zadních sedadlech ve výši loktů min. 1400 mm
  • Výška na zadních sedadlech od sedadla do stropu min. 950 mm
  • Zavazadlový prostor min. 450 l (u karoserie typu liftback nebo pětidveřový sedan při nesklopených zadních sedadlech pod zadním platem)
  • Kola z lehké slitiny 16” nebo 17” s plnohodnotným rezervním ocelovým kolem
  • Bez označení motorizace

4) Pro koho jsou čtyři nové vozy určeny? Kdo bude mít dispoziční právo s nimi jezdit?

Vozy budou přiděleny řidičům z povolání a budou zajišťovat běžné přepravní požadavky zaměstnanců NKÚ v rámci autoprovozu řízeného odborem hospodářské správy.

5) Kdy budou vozy dodány, budou placeny z rozpočtu na letošní rok nebo až na příští rok?

Vozy byly dodány v listopadu 2009 a hrazeny z letošního rozpočtu.

6) V navrhovaném rozpočtu NKÚ na příští rok se počítá se sumou 3,4 milionů korun na náhradu vozidel. Jaké vozy budou nahrazeny?

Bude nahrazeno jedno vozidlo vyšší třídy provozované od roku 2000 vozidlem vyšší třídy a dále jeden vůz nižší střední třídy a tři vozy nižší třídy.

7) Kolik vozů nyní NKÚ vlastní?

Ke dni 1.12.2009 NKÚ vlastní 56 vozidel.

8) Kolik zaplatil NKÚ za palivo pro vůz prezidenta Františka Dohnala, který má k soukromému užívání, za měsíce září a říjen?

Náklady na pohonné hmoty služebního auta pana prezidenta byly za září 2009 ve výši 11.425,78 Kč, za říjen 2009 ve výši 9.051,70 Kč .


1) Liftback – je dvouprostorová karoserie, u které se tvar zadní části karoserie vyznačuje tím, že za spodní hranou okna zadních dveří je vodorovná, nebo téměř vodorovná plocha (odsazení). Záď je otevíratelná v celé, nebo téměř celé ploše, závěsy zadních pátých dveří jsou umístěny u střechy vozidla.

2) Sedan – je uzavřená tříprostorová čtyřdveřová automobilová karoserie. Záď sedanu je stupňovitá, zadní stěna zavazadlového prostoru je svislá s výraznou hranou. Zavazadlový prostor je od prostoru pro cestující zcela oddělen. V případě pětidveřového sedanu je karoserie dvouprostorová se stupňovitou zádí, páté dveře pro vstup do zavazadlového prostoru mohou být i dvoudílné.


Článek v deníku Mladá fronta DNES ze dne 17.12.2009 s názvem "Kontroloři budou mít slabší auta, než měli dostat"

tisk stránky